Punkt Kontaktowy programu „Europa dla obywateli” oraz Creative Europe Desk Polska zapraszają przedstawicieli organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji i instytucji kultury oraz małych i średnich przedsiębiorstw z sektorów kultury i kreatywnego do udziału w webinarium „Crowdfunding w projektach kulturalnych i społecznych”.
Crowdfunding to finansowanie społecznościowe, czyli finansowanie różnego rodzaju przedsięwzięć społecznych, kulturalnych i biznesowych przez społeczność, która jest lub zostanie wokół tych projektów zorganizowana. Ten sposób pozyskiwania środków przynosi wiele więcej korzyści niż tylko zagwarantowanie realizacji działań poprzez środki pieniężne: pozwala jednocześnie na poszerzenie kręgu odbiorców oferty oraz pozyskanie dodatkowych środków na finansowanie nowych inicjatyw.
Webinarium odbędzie się w czwartek, 24 września 2020 r. w godzinach 12.00-15.00.
Podczas webinarium przedstawione zostaną założenia programów Kreatywna Europa oraz „Europa dla obywateli”, a główną część spotkania stanowić będą wykład ekspercki dotyczący crowdfundingu oraz panel dyskusyjny z udziałem praktyków i teoretyków crowdfundingu – przedstawicieli kultury, nauki i platform crowdfundingowych, którzy podzielą się swoim doświadczeniem w zakresie finansowania społecznościowego.
Program spotkania | |
12.00-12.15 | Otwarcie spotkania, wprowadzenie do programów Kreatywna Europa oraz „Europa dla obywateli” |
12.15-13.10 | Wykład ekspercki wprowadzający w założenia crowdfundingu, prezentacja najlepszych praktyk |
13.10-13.25 | Sesja pytań i odpowiedzi do wykładu |
13.25-13.30 | przerwa techniczna |
13.30-14.45 | Dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli platform crowdfundingowych, nauki i sektora kultury |
14.45-15.00 | Sesja pytań i odpowiedzi do dyskusji panelowej |
Goście spotkania:
WYKŁAD EKSPERCKI
Weronika Zawadzka
Specjalistka ds. crowdfundingu. Współpracując z PolakPotrafi.pl, Wspieram.to, Pomagam.pl i We The Crowd koordynowała największe kampanie crowdfundingowe związane z kulturą i społecznością (Magazyn Kosmos, Dobra Kawiarnia, Zakład, Kooperatywa Dobrze, G’rls Room Magazin, From Poznan With Love i wiele innych). Na co dzień współpracuje z fundacjami i stowarzyszeniami, doradzając im jak najskuteczniej przygotować kampanie crowdfundingowe i jak zmotywować swoją społeczność do współfinansowania przedsięwzięć.
PANEL DYSKUSYJNY
dr Karolina Bieniek
Doktor nauk społecznych, specjalistka w zakresie polityki zagranicznej, w tym polityki kulturalnej, animatorka kultury, trenerka. Prowadziła kilkadziesiąt projektów kulturalno-społecznych o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Autorka szeregu artykułów naukowych publikowanych w kraju i za granicą. Koordynowała takie projekty, jak: Stanisław Dróżdż: Ścieżki tekstu, Książki dla Gwinei, Przegląd Sztuki SURVIVAL, Mieszkanie Gepperta. Absolwentka międzynarodowego programu dla menadżerów kultury “TANDEM”. Laureatka m.in. konkursu „30 Kreatywnych Wrocławian 2017”.
dr Aleksandra Nocoń
Adiunkt w Katedrze Bankowości i Rynków Finansowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. W swojej działalności naukowej koncentruje się na problematyce finansów, bankowości, w szczególności bankowości centralnej i polityki pieniężnej. Podejmuje również zagadnienia związane z finansowaniem jednostek i instytucji kultury, w tym finansowania społecznościowego. Autorka ponad 70 artykułów naukowych oraz autorką i współautorką 7 monografii naukowych.
Mateusz Górski
Współtwórca i Executive Director platformy Patronite.pl. Specjalista w zakresie crowdfundingu subskrypcyjnego, budowania społeczności i monetyzowania pasji. W Patronite zajmuje się realizowaniem najważniejszych projektów, doradztwem, współpracą z kluczowymi twórcami, komunikacją wewnętrzną i dostarczaniem solidnego ładunku kreatywnych pomysłów. Koneser słów, zafascynowany potęgą dobrze skonstruowanego komunikatu – jako dziennikarz współpracował z kilkoma stacjami radiowymi, by następnie porzucić fale eteru dla marketingu. Lektor radiowy i telewizyjny, konferansjer, miłośnik pracy głosem.
Marcin Galicki
Pomysłodawca, założyciel i CEO kilku prężnie działających serwisów, w tym zjedz.my aplikacji i platformy rewolucjonizującej kontakt między klientami i restauracjami oraz Wspieram.to, na którym na akcje crowdfundingowe i fundraisingowe wspierająca społeczność przekazała łącznie już niemal 25 milionów złotych (z czego jedna zgromadziła ponad milion złotych a 32 ponad 100 tysięcy!). Pełen pasji lider, tropiciel marketingowych trendów, fan nowych technologii, ewangelista zgodnej współpracy serwisów crowdfundingowych z markami i samorządami.
PROWADZENIE
Aleksandra Janus
Antropolożka, badaczka, członkini zarządu Centrum Cyfrowego i kierowniczka Pracowni Otwierania Kultury, kuratorka i współautorka projektu Laboratorium muzeum, kuratorka programu „Ćwiczenie nowoczesności”. Absolwentka studiów doktoranckich w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ. Interesuje ją społeczna rola instytucji kultury oraz ich relacje z odbiorcami, prowadzi badania publiczności instytucji kultury, specjalizuje się w badaniu doświadczenia zwiedzających w muzeach, współpracuje z instytucjami poszukującymi efektywnych sposobów angażowania publiczności.
Udział w webinarium jest bezpłatny. Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem prosimy o zapisywanie się na spotkanie poprzez formularz rejestracyjny.
Zapisy na spotkanie przyjmujemy do dnia 23 września br. (środa) do godziny 15.00.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, zaś ze względu na ograniczoną liczbę miejsc zachęcamy do wczesnej rejestracji. O zakwalifikowaniu powiadomimy na podany przez Państwa adres email.
Zapraszamy serdecznie do udziału!
Wydarzenie organizowane przez Punkt Kontaktowy „Europa dla obywateli” oraz Creative Europe Desk Polska, realizowane jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Komisji Europejskiej.