Seminarium „Crowdfunding i Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) w projektach kulturalnych i społecznych - Europa dla obywateli | Polski Punkt Kontaktowy

Seminarium „Crowdfunding i Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) w projektach kulturalnych i społecznych

Era nowych technologii to również epoka nowoczesnych sposobów komunikacji; cyfryzacji towarzyszy rozwój nowatorskich metod, które pozwalają na dotarcie zarówno do odbiorców, jak i potencjalnych mecenasów. Jednym z wyznaczników profesjonalizacji przedstawicieli sektorów kultury, kreatywnego i społeczeństwa obywatelskiego jest zdolność do dostosowania i wykorzystania tych instrumentów do własnych potrzeb. Crowdfunding pozwala jednocześnie na poszerzenie kręgu odbiorców oferty oraz pozyskanie dodatkowych środków na finansowanie nowych inicjatyw; Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) stanowi z kolei formę mecenatu, która, uwzględniając dobro społeczne, tworzy nowe sieci powiązań na linii biznes – kultura – społeczeństwo.

6 września 2018 w Warszawie odbędzie się organizowane przez programy  “Europa dla obywateli” oraz Kreatywna Europa seminarium, które poświęcimy tym trendom. Praktycy i teoretycy crowdfundingu oraz CSR wskażą zarówno sposoby funkcjonowania i możliwości wykorzystania tych koncepcji, jak i przykłady dobrych praktyk. Wspomnieć należy, że metody te wpisują się dodatkowo w założenia europejskiej polityki społeczno-kulturalnej, wśród których, obok wspomnianej już profesjonalizacji, znajdują się również innowacyjność, wzmacnianie potencjału sektorów oraz rozwój publiczności.

Dla potencjalnych beneficjentów programów dodatkowo istotnym może być fakt, iż pozyskane dzięki tym formom wsparcia fundusze, jako część wkładu własnego, są dopuszczalne przy ubieganiu się o dofinansowanie w ramach „Europy dla obywateli” oraz Kreatywnej Europy.

Zapisów na wydarzenie można dokonywać do 3 września (do godziny 15:00) poprzez  formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Programu Kreatywna Europa. Udział w seminarium jest bezpłatny, zaś ze względu na ograniczoną liczbę miejsc zachęcamy do wczesnej rejestracji. E-mail z potwierdzeniem rejestracji wysłany zostanie Zainteresowanym w dniu 4 września.

Crowdfunding i CSR w projektach kulturalnych i społecznych

Termin: 6 września 2018 r.

Miejsce: Centrum Kreatywności Targowa, ul. Targowa 56, 03-733 Warszawa

PROGRAM

10.30 – 11.00 Otwarcie seminarium

Małgorzata Kiełkiewicz, Creative Europe Desk Polska

Sebastian Magiera, Centrum Kreatywności Targowa

11.00 – 11.15 Wprowadzenie do zagadnień związanych z finansowaniem oferowanym przez Program Kreatywna Europa

11.15 – 11.30 Prezentacja programu „Europa dla obywateli” – wprowadzenie do zagadnień tematycznych, terminy naboru wniosków, przykłady zrealizowanych projektów

11.30 – 12.30 Czy kultura się opłaca? Crowdfunding i CSR jako dodatkowe źródła wsparcia w projektach kulturalnych i społecznych  –  dyskusja panelowa z udziałem zaproszonych gości:

  • dr Katarzyna Kopeć – Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Józefa Tischnera / Uniwersytet Jagielloński
  • Bartosz Filip Malinowski – Agencja WeTheCrowd
  • Joanna Skałuba – Fundacja Res Severa; Festiwal Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”
  • dr Karolina Bieniek – Przegląd Sztuki Survival
  • Dariusz Szulc – ARTVENTURE Public Relations, Instytut Biznesu Rodzinnego

Moderator: Artur Celiński – DNA Miasta / Magazyn Miasta

12.30 – 13.15 Lunch

13.15 – 14.30 I część seminaryjna: Crowdfunding w kulturze W co inwestować, aby zyskać jak najwięcej? Przykłady najlepszych praktyk.

Prowadzenie: Bartosz Filip Malinowski

14.30 – 14.45 Przerwa

14.45 – 16.00 II część seminaryjna: CSR w kulturze.

Prowadzenie: dr Katarzyna Kopeć

16.00 – 16.15  Podsumowanie seminarium

 

Nieco o naszych Gościach:

dr Katarzyna Kopeć – absolwentka zarządzania kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego i Wyższej Szkoły Zittau/Görlitz w Niemczech. Jako dydaktyk prowadzi zajęcia m.in. w zakresie ekonomiki kultury, polityki kulturalnej i zarządzania w kulturze (Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J. Tischnera, Uniwersytet Jagielloński). Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami kulturalnymi w sektorze pozarządowym (m.in. Stowarzyszenie Willa Decjusza, Fundacja ZNAK). Autorka książki „Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu” poświęconej zagadnieniom zaangażowania przedsiębiorstw we wsparcie dla kultury.

Bartosz Filip Malinowski – założyciel agencji WeTheCrowd, współautor  książek pt. „Crowdfunding” i „Crowdfunding udziałowy dla startupów (i nie tylko)”.  Ekspert, strateg i publicysta w obszarach nowych mediów i modeli biznesowych. Autor vloga Bez/Schematu.

Joanna Skałuba – pierwsze działania CSR podjęła w lipcu 2009 roku – komunikacja idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w wydaniu specjalnym biuletynu wewnętrznego, czego skutkiem było powołanie zespołu ds. CSR w jednej z wielkopolskich korporacji budowlanych. Pełniła funkcję zastępcy managera ds. CSR w Grupie Kapitałowej. Od tamtego czasu aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Redaktor naczelna biuletynu korporacyjnego „Ogniwo”, sekretarz redakcji magazynu „As Biznesu” – opiniotwórczego kwartalnika poświęconego społecznej odpowiedzialności biznesu w Wielkopolsce. Obecnie koordynuje kampanie społeczne.

dr Karolina Bieniek – doktor nauk społecznych, specjalistka w zakresie polityki zagranicznej, w tym polityki kulturalnej, animatorka kultury, trenerka w obszarze edukacji rozwojowej i działań antydyskryminacyjnych. Autorka artykułów naukowych publikowanych w kraju i za granicą. Odpowiedzialna za kwestie związane z rozwojem Fundacji ART TRANSPARENT. Współtworzyła aplikację i program Wrocławia, Europejskiej Stolicy Kultury 2016, w ramach której koordynowała m.in. projekt „Stanisław Dróżdż – Ścieżki tekstu”, nominowany do „The 2019 International Award for Public Art”. Koordynatorka ogólnopolskiej akcji crowdfundingowej „Książki dla Gwinei”. Od 17 lat współtworzy Przegląd Sztuki SURVIVAL i galerię sztuki współczesnej Mieszkanie Gepperta we Wrocławiu.

Dariusz Szulc – absolwent Thames Valley University w Londynie na Wydziale Zarządzania i Marketingu oraz Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; kulturoznawca, absolwent Polskiej Akademii Nauk. Ma dwudziestoletnią praktykę zawodową w międzynarodowych korporacjach w strukturach marketingu i komunikacji. Jest założycielem firmy ARTVENTURE Public Relations. Doradza firmom w zakresie marketingu strategicznego, komunikacji i zarządzania marką oraz CSR. Związany jest także z Instytutem Biznesu Rodzinnego, gdzie jest ekspertem ds. Public Relations i CSR. Realizuje również projekty na rynku muzycznym oraz sztuk wizualnych.

Artur Celiński – przedsiębiorca, szef programu DNA Miasta, zastępca redaktorki naczelnej Magazynu Miasta. Ekspert od polityki kulturalnej i znaczenia kultury dla rozwoju miast. Promotor innowacji w zarządzaniu politykami publicznymi i wprowadzaniu narzędzi dialogu obywatelskiego. Politolog, komentator życia publicznego.

 

Zapisz się na nasz newsletter

Będziemy informować Cię o wszystkich najważniejszych wydarzeniach związanych z programem "Europa dla obywateli".

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close