Seminarium "Budowanie relacji z odbiorcami działań kulturalnych i społecznych" - relacja - Europa dla obywateli | Polski Punkt Kontaktowy

Jak dotrzeć do nowych odbiorców nie tracąc relacji z dotychczasową publicznością? Jak prowadzić podmiotowy dialog z widzem? A także jak włączać społeczność w działania organizacji? Pytania te stały się podstawą dyskusji podczas seminarium dotyczącego budowania relacji z odbiorcami działań kulturalnych i społecznych, które odbyło się 27 listopada w Warszawie. Organizatorami spotkania było Creative Europe Desk Polska wraz z Punktem Kontaktowym programu „Europa dla obywateli”.

Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostali przedstawiciele organizacji pozarządowych, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji i instytucji kultury oraz małych i średnich przedsiębiorstw z sektorów kultury i kreatywnego.

W pierwszej części spotkania Ewa Kornacka z Wydziału Programów Europejskich Instytutu Adama Mickiewicza zaprezentowała najważniejsze informacje na temat programów Kreatywna Europa komponent Kultura oraz „Europa dla obywateli”. Seminarium było już drugim wydarzeniem, po spotkaniu dotyczącym crowdfundingu i społecznej odpowiedzialności biznesu w projektach kulturalnych i społecznych, kierowanym do odbiorców obydwu programów. Wierzymy, że podjęcie istotnych zarówno dla sektora kultury, jak i społeczeństwa obywatelskiego tematów, może zaowocować współpracą instytucji i organizacji z tych obszarów oraz wspólnej refleksji.

Zarówno w sferze społecznej, jak i w działaniach kulturalnych ważny jest ilościowy oraz jakościowy rozwój publiczności, oparty na trwałej relacji ze społecznością stanowiącą grupę docelową organizacji. Istotne jest, by przy planowanych projektach zwracać uwagę na specyfikę instytucji, a także zainteresowania i szeroko pojmowane potrzeby odbiorców oraz tworzenie – poprzez dialog i współpracę – długofalowej, głębokiej relacji nastawionej na współpracę i zaangażowanie.

Część seminaryjną z elementami warsztatu poprowadzili eksperci: Piotr Wołkowiński – specjalista
i doradca w dziedzinie zmiany i innowacji społecznej, zrównoważonego rozwoju, polityki miejskiej,
a także tworzenia partnerstw i animacji społecznej, który opowiedział o budowaniu relacji ze społecznością lokalną. Temat dotarcia do nowych adresatów i rozwoju relacji z publicznością w ramach działań kulturalnych podjął Bartłomiej Lis – socjolog i badacz kultury, specjalista w dziedzinie koordynacji projektów społecznych, trener metod i technik animacji społeczno-kulturowej.

Podczas spotkania uczestnicy wysłuchali również prezentacji Dagmary Domagały – ekspertki z zakresu sztuki mediów
i badaczki kultury, która opowiedziała o autorskim programie mediacji sztuki w Centrum Sztuki WRO oraz o platformie EMAP (European Media Art Platform) – projekcie, który również zyskał wsparcie programu Kreatywna Europa.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w wydarzeniu i wkład w dyskusję. Mamy nadzieję, że seminarium zainspirowało Państwa do działań, które będą aktywnie włączać odbiorców w Państwa projekty. Wierzymy również, że spotkanie stało się okazją do wymiany doświadczeń oraz nawiązania nowych kontaktów, które w przyszłości zaowocują współpracą międzysektorową i międzyinstytucjonalną.

fot. Andrzej Szypulski

 

 

Zapisz się na nasz newsletter

Będziemy informować Cię o wszystkich najważniejszych wydarzeniach związanych z programem "Europa dla obywateli".

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close