Nawigacja Treść strony Dane kontaktowe

Monuments of Remembrance 1918-2018

Tytuł projektu

Monuments of Remembrance 1918-2018

Lider projektu

Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego (Polska)

Partnerzy projektu

Instytut Pawła Włodkowica (Polska), Post Bellum (Słowacja), Centrum pro dokumentaci totalitnich rezimu, z.s. (Czechy), Fundatia Academia Civica (Rumunia)

Edycja programu

Europa dla obywateli - 2014-2020

Komponent / działanie / poddziałanie

Komponent 1 - Pamięć europejska

Obszar tematyczny projektu

aktywizacja obywateli, partycypacja obywatelska, wydarzenia historyczne

 

 

 

 

Data rozpoczęcia projektu

Sierpień 2018

Data zakończenia projektu

Styczeń 2020

Kwota dofinansowania

70 810 €

Kontakt do polskiej organizacji

Fundacja “Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego

Kzyżowa 7

58-112 Grodziszcze

 

Miejscowość

Grodziszcze

Województwo

dolnośląskie

Adres strony www

http://monuments-remembrance.eu/en/

Projekt Monuments of Remembrance 1918-2018 był międzynarodowym projektem edukacyjnym, realizowanym w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii, którego celem było przybliżenie wiedzy na temat możliwości wykorzystania pomników w poznaniu historii, a przez to lepszego zrozumienia, jaką rolę odgrywa pamięć w kształtowaniu tożsamości i wartości.

W ramach projektu przeprowadzono kilkadziesiąt warsztatów, w których udział wzięła młodzież szkolna, nauczyciele, historycy oraz eksperci z zakresu public history. W wyniku ich prac powstała strona internetowa www.monuments-remembrance.eu, na której zamieszone zostały informacje na temat wybranych pomników z czterech wyżej wymienionych krajów. Ich opisy zostały specjalne przygotowane, aby podkreślić nie tylko to, co pomniki przedstawiają, ale w jaki sposób zmieniało się ich znaczenie na przestrzeni kolejnych lat.

Na stronie www.monuments-remembrance.eu dostępny jest także guidebook, zawierający bliższe informacje na temat tego, w jaki sposób pomniki wykorzystywane są do opowiadania o historii (lub też pewnej jej wersji) oraz przedstawia główne założenia metodyczne wykorzystane podczas przygotowywania opisów pomników podczas projektu. Publikacja ta zawiera także wskazówki, w jaki sposób włączyć pomniki w proces edukacji historycznej, czemu służą specjalnie opracowane scenariusze zajęć, oraz rekomendacje, mające na celu wskazanie, w jaki sposób należy interpretować pomniki – w tym także te, które mogą rodzić konflikty.

Udział w projekcie wzięła młodzież szkolna, naukowcy, eksperci od public history, edukacji historycznej i obywatelskiej oraz nauczyciele z Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Zapisz się na nasz newsletter

Będziemy informować Cię o wszystkich najważniejszych wydarzeniach związanych z programem "Europa dla obywateli".

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies) więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close